IV Jornadas de Análise para o Ensino Popular
Línguas
de estado além do estado.
Ensino e transmissom fora das fronteiras
Ensino e transmissom fora das fronteiras
Compostela,
24
e 25
de abril
de 2015
Entre as línguas minorizadas,
também há classes. Muitas, a maioria, nom tenhem qualquer reconhecimento legal
nengures, apesar de, às vezes, serem faladas em extensos territórios divididos
por umha ou mais fronteiras estatais. Mas há outras poucas que, ocupando a
posiçom mais fraca num determinado território, tenhem a seu favor o facto de
serem línguas nacionais noutros Estados, quase sempre vizinhos e frequentemente
poderosos. No processo de normalizaçom lingüística, este facto pode condicionar
o comportamento das comunidades idiomáticas e acabar por ser determinante no
resultado do mesmo. Nestas jornadas visitaremos estes últimos casos, partindo
de línguas europeias que tenhem comunidades de falantes fora dos estados em que
som línguas nacionais (espanhol, o italiano, o francês, alemám) e analisando o
caso de outra que já tem um pequeno estado e que poderia vir a ter outro em
parte do território em que é falada: o catalám. Todo para extrair conclusons em
relaçom à Galiza, cuja identidade lusófona nom é pacífica, mas onde parece
provável que a relaçom que estabeleça com os Estados de língua portuguesa
poderá determinarar o desfecho do conflito lingüístico.
PROGRAMA:
SEXTA
24
de abril
- 18h30 (no C.S. O Pichel)
Entrega de documentaçom
- 19h00-21h00 (no C.S. O Pichel)
MESA REDONDA: o espanhol, o alemám e o italiano fora das suas fronteiras. Situaçom nos EEUU e na Europa
Carlos Garrido (Faculdade de Filologia e Traduçom da Universidade de Vigo)
Renée DePalma (Departamento de Pedagogia e Didáctica da Fac. de Ciências da Educaçom da UdC)
Luís Xuncal (Departamento de Italiano da EOI de Compostela)Abordaremos a situaçom do alemám e o italiano nos Estados em que é falado na Europa, nomeadamente fora da Alemanha e da Itália. Quanto ao espanhol, trataremos o caso da comunidade hispanófona dos EUA.
SÁBADO 25 de abril
- 10h00-10h30
Recepçom e visita livre à Semente
- 10h30-11h30
Visita guiada à Semente
Marta Santos (Psicopedagoga e professora de educaçom infantil e primária. Fundadora da Semente-Compostela)O projeto educativo da Semente é talvez o primeiro que tenta superar a visom do galego como língua minoritária, considerando a sua dimensom internacional e aproveitando recursos proporcionados por outros Estados. Marta Santos, mae e umha das fundadoras da escola em Compostela, guia-nos polas suas instalaçons.
- 11h30: Pausa
- 12h00-13h30 (na Semente)
Recursos lusófonos para normalizar na escola. Casos práticos
Iolanda Aldrei (Professora no CPI de Vedra)
Séchu Sende (Professor no IES de Vila de Cruzes)
A opçom de usar
recursos proporcionados polos países de língua portuguesa nom há de ser
exclusivo de projetos como a Semente. Séchu Sende e Iolanda Aldrei mostram-nos
a utilidade dos mesmos noutros contextos educativos.
- 17h00-18h30 (no C.S. O Pichel)
Goliat contra Goliat. O ensino do espanhol e o francês em Porto Rico e Quebeque.
Raquel Paz (Departamento de francês da EOI de Compostela)
Maurício Castro (Departamento de Português da EOI de Ferrol)
Goliat contra Goliat ou como o castelhano e o francês se tornaram
línguas minorizadas no Quebec e em Porto Rico. Analisaremos as políticas
linguísticas ligadas ao ensino nesses espaços.
- 18h30: Pausa
- 19h00-20h30 (no C.S. O Pichel)
Plurilingüismo e ensino no novo estado catalám
Eduard
del Castillo
Velasco (Professor, escritor,
tradutor)
Andratx Badia (Leitor de Catalám na USC)
Na última mesa redonda
abordaremos como pode mudar a situaçom da língua catalá num eventual novo
Estado para a Catalunha, tanto dentro como fora das fronteiras do mesmo.
petiscos
- 21h00
com FALUAconcerto de fado em comemoraçom do 25 de abril
- 22h00
E aproveitando que as nossas jornadas deste ano acabam no dia 25 de abril, elas nom podiam acabar sem música portuguesa, interpretada por umha das poucas bandas que toca e canta fado na Galiza: Falua
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